Penafian

Semua entri dalam laman blog ini adalah luahan jiwa dan raga semata-mata, tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meninggal dunia. Entri di dalam blog ini tidak sesuai untuk bahan rujukan rasmi dan pihak kami tidak bertanggungjawab di atas apa-apa kejadian tembak-menembak, sepak terajang dan tendang-menendang di atas penggunaan bahan dalam laman blog ini. Harap maklum.
Kemungkinan-kemungkinan pabila menunggu buah yang bakal gugur...
Apa saja yang boleh aku katakan, aku sedang menunggu buah yang bakal gugur satu hari nanti dari sebatang pokok yang tegak berdiri yang disokong dengan dasar yang kukuh serta utuh, takkan bergoyang bila disentuh. Hari demi haru, sedia untuk menunggunya pabila saatnya tiba tika ia akan gugur. Tapi persoalannya bila? Harus diingat bahawa terdapat pelbagai kemungkinan yang akan timbul pabila saat dan ketikanya buah itu gugur.

Kemungkinan yang pertama
Buah itu terus jatuh dan aku dapat menyambutnya dengan tangan yang suci, menikmatinya perlahan dan terus-terusan bersyukur ke atas nikmat Maha Esa

Kemungkinan yang kedua
Buah itu terus jatuh dan aku tidak sempat untuk menyambutnya, lalu jatuh ke tanah. Walau ada sedikit kecacatan, aku akan terus menikmatinya perlahan tanpa ada rasa kecacatan yang perlu membelenggu diri.

Kemungkinan yang ketiga
Buah itu terus jatuh dan berguling, hilang entah ke mana. Aku terus beruasaha mencari dan mencari supaya dapat menikmati buah itu kerana kamu sentiasa sabar untuk menunggu buah itu jatuh. Sudah sekian lama mencari... kamu telah menjumpai buah tersebut dan menikmatinya perlahan tanpa memikirkan ada kecacatan atau tidak kerana kamu yakin, buah itulah pemberian Maha Esa kepada aku dan redha dengan pemberian itu...

dan kemungkinan yang terakhir
Kemungkinan yang keempat
Buah itu terus jatuh dan berguling jauh dari tempat ia jatuh, aku berusaha bersungguh mencarinya tetapi masih tidak dapatmencari buah itu. Akhirnya aku putus asa dan menerima seadanya bahawa buah itu bukan pemberian untuk aku dan aku redha dengan ketentuan Maha Esa.

Jadi, bersedialah dengan kemungkinan yang akan berlaku nanti, mungkin yang pertama, kedua, ketiga ataupun yang keempat. Tapi aku sentiasa berdoa supaya kemungkinan yang pertama menjadi kenyataan nanti dalam kesetiaanku menunggu buah itu gugur saban hari. Dan aku tahu.. buah itu akan gugur jua satu hari nanti....
0 Responses

Post a Comment

Makasih sebab comment ya....

  • Jerit-Jerit di Sini

    Adakah rupa baru ini lebih indah, ceria dan membuatkan mata anda terpanggil untuk meminta otak supaya mengawal anda untuk melawat laman blog ini lagi?

    Followers