Penafian

Semua entri dalam laman blog ini adalah luahan jiwa dan raga semata-mata, tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meninggal dunia. Entri di dalam blog ini tidak sesuai untuk bahan rujukan rasmi dan pihak kami tidak bertanggungjawab di atas apa-apa kejadian tembak-menembak, sepak terajang dan tendang-menendang di atas penggunaan bahan dalam laman blog ini. Harap maklum.
Hari-hari terakhir sebelum Part 4 bermula...
Apa yang terjadi semalam... Hanya berkaraoke bersama Khaled dan Safuan di Red Box @ The Curve. Terima kasih ya Khaled kerana sudi menemani kami dan melayan kerenah kami yang tomey gilew.. Ahakz.. Khaled yang all da way from Ampang datang ke area Mutiara Damansara.. Jauh bangat ya.

Selepas riang ria berkaraoke, Led telah "drop by" kat Stesen Gombak dan kami menuju ke KL Sentral untuk bertukar tren ke MidValley untuk bertemu dengan Mak Hayam atau Datin Seri Rezenny. Hanya berborak kosong kerna Datin Seri masih di dalam tugas di tempat curah bakti. Hanya dapat melepaskan rindu dikalbu kaedahnya.

Perut berkeroncong dan kami melangkah malas-malas ke Kedai Mamak di tingkat bawah. Al-Ehfan katenya. Sambil memakan nasi lemak dan roti canai, kami seperti biasa melahar, bergosip dan sebagainya.. Ada saja cerita yang mahu diceritakan.

Kami pulang ke rumah dan Safuan terus mendapatkan PC ini untuk menjalankan E-Lacur sementara aku, sudah berada diatas katil dan melelapkan mata.

Hari ini...

Tiada apa-apa yang menarik dapat diluahkan, hanya duduk di rumah bersama Safuan, mata terkebil-kebil memandang kaca monitor untuk berada di atas talian sepanjang hari. Pabila mata tercelik di tengah hari, aku hanya dapat untuk berkata " Argh.. esok dah nak balik". Ya.. memang jadual perjalanan aku untuk ke Perak adalah esok, 2hb Julai 2009. Sungguh awal ya.. memang agak awal kerana banyak urusan yang perlu diselesaikan.

Hanya sekadar mengimbas kembali apa yang sudah terjadi di 3 semester lepas.

Part 1
Aku masih mentah, mencari arah tujuan untuk terus mencari ilmu di alma-mater tercinta. Aku telah memohon untuk menjadi Editor untuk buletin mingguan MPP iaitu Tinta Jumaat dan aku diterima, seterusnya diserapkan menjadi Sekretariat MPP untuk sesi 2007-2008. Saban hari, aku menjalankan tugas dengan penuh amanah disamping lebih mengenali pengurusan UiTM yang sebenarnya. Pengakhiran bagi semester 1 adalah Konvensyen Pemimpin Mahasiswa yang di adakan di Shah Alam.

Part 2
Memulakan semester baru seperti biasa. Datang awal 2 hari kerana urusan penukaran bilik. Tinggal dengan Kak Yus dan Zulaikha di Villa Puspa. Duit PTPTN masuk 2 hari sebelum kelas bermula. So. apalagi, hari Ahad itu juga RM300 melayang membeli barang keperluan hidup, pakaian baru dan makanan. Perjalanan hidup di semester 2 berjalan agak lancar di awalnya tetapi bertukar buruk pabila krisis demi krisis, konflik demi konflik berlaku. Apa-apa pun, aku telah mengacarakan 2 acara besar iaitu FESKO dan FESKEM. Pergaduhan yang tidak disangka-sangka membuatkan aku stress dan membuat keputusan untuk bertukar kampus.

Part 3
Tatkala aku menerima surat dari HEA mengatakan aku tidak berjaya bertukar kampus membuatkan hidup aku bertambah stress tapi apakan daya. Aku harus terus meneruskan kehidupan ini. Seperti biasa, kehidupan yang tiada konflik rasanya hanya kehidupan kosong tanpa corak dan warna. Tapi konflik kali ini hanya konflik dalaman yang berjaya membuatkan lappy kesayanganku musnah sama sekali. Tapi di semester ini lah aku mengenali Khaled, Shuk, Chip, Yab, Aiman, Hakem, Tojiq, Amin dan semuanya (maaf jika nama tidak disebut). Merekalah yang mewarnai kehidupanku di semester 3 ini. Lupa ya mahu katakan, aku sem 3 bersedudukan dengan Safuan

Part 4
Sungguh cepat masa berlalu ku rasakan. Baru saja semalam aku rasa, menempuh hari-hari pertama di UiTM.. tapi baru ku sedar bahawa masa tidak menunggu kita. Jadi kita perlu berjalan seiring dengan perjalanan masa. Sebaik saja melangkah ke semester 4 nanti.. hanya OE yang aku akan fikirkan..

Kepada kawan-kawan serta rakan sama juang, selamat datang ke Semester 4. Kelas akan bermula 6 hb Julai 2009.

4 Responses
  1. Anonymous Says:

    betul betul!

    wah sesedap je kak sania kata aku drag. dia yg drag!


  2. Anonymous Says:

    betul betul!
    xsangak kan cepat manse berlalu.

    berkawan bersk. berduka macam2!


  3. Shukri Sahut Says:

    wah...

    very the statement..

    ahakz..


  4. ki ki ki
    memang cepat sungguh kan..HUH


Post a Comment

Makasih sebab comment ya....

  • Jerit-Jerit di Sini

    Adakah rupa baru ini lebih indah, ceria dan membuatkan mata anda terpanggil untuk meminta otak supaya mengawal anda untuk melawat laman blog ini lagi?

    Followers