Penafian

Semua entri dalam laman blog ini adalah luahan jiwa dan raga semata-mata, tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meninggal dunia. Entri di dalam blog ini tidak sesuai untuk bahan rujukan rasmi dan pihak kami tidak bertanggungjawab di atas apa-apa kejadian tembak-menembak, sepak terajang dan tendang-menendang di atas penggunaan bahan dalam laman blog ini. Harap maklum.
H1N1 - Apakah UiTM saja menjadi mangsa?
Seperti ada yang tidak kena kan.. Kenapa UiTM saja yang di war-warkan media arus perdana yang mempunyai wabak Influenza A selepas 3 cawangannya ditutup sejak beberapa hari lepas. Permulaannya dengan kampus Melaka, Penang dan akhirnya kampus Seri Iskandar, iaitu kampus aku yang terchenta.

Hanya mendapat berita di dalam class OE, sedang membuat pembentangan tiba-tiba terlihat mereka yang berada diluar berpusu-pusu pulang ke kolej kerana mendapat arahan meninggalkan campus selewat-lewatnya 12.00 hari ini. Langkah Kementerian Kesihatan yang mengarahkan penutupan sepertinya mempunyai PRO dan KONTRA..

Pro
1. Dapat mengurangkan kes jangkitan wabak seakan Influenza dan H1N1.
2. Bagi cuti free.. suruh berehat

Kontra
1. Kerja akan meningkat pabila masuk semua ke dalam campus
2. Kepala otak akan OVERLOADED kala pensyarah berpusu-pusu menghabiskan sukatan.
3. Aku pula terkejar2 dengan event yang masih belum di hantar kertas kerjanya.. semuanya belum settle.
4. Membuang masa di rumah, walaupun membawa pulang buku Economy, tapi masih membuang masa.

Bagi aku, arahan penutupan ini lebih banyak kontra daripada pro (4 vs 2) tapi nilai pro itu lebih kuat iaitu takut aku pula menjadi mangsa. Tapi apakan daya kita kan.. Jika tuhan yang maha kuasa telah menetapkan kita juga menjadi mangsa, redha saja la. Apa yang boleh kita lakukan hanya berhati-hati.

So, apa yang aku lakukan di kala cuti ini ialah berkenaan dengan Event aku itu, menghubungi hotel dan cenderamata. Sambil mengecall mereka semua yang bergelar Alumni FPTP Perak untuk mereka hadir dan memeriahkan majlis aku nanti.

Sedang bersedia untuk melakukannya....
3 Responses
  1. hmm...kecoh uitm jadi mgsa..knape x kolj ke..poly ker???bantu selesaikan quest nie


  2. sebab.. entah la.. UiTM mengambil langkah begitu effectif... cam tu la kot.. sebab tu banyak kes dapat kesan...


  3. Salam semua…

    Saya mempunyai penawar untuk mencegah H1N1. Di Penang telah banyak kes yang sembuh dalam masa 2 @3 hari sahaja selepas meminum Protecur-100 terutama kanak-kanak yang bersekolah. Dengan izin Allah SWT dan PROTECUR-100, kami disini dapat mengawal masalah H1N1 ini. Jika anda bimbang tantang anak-anak anda dijangkiti, hubungi saya untuk tempahan. Hanya RM38 sahaja.

    Insyaallah selamat…
    Wasalam…

    http://www.PROTECUR.com


Post a Comment

Makasih sebab comment ya....

  • Jerit-Jerit di Sini

    Adakah rupa baru ini lebih indah, ceria dan membuatkan mata anda terpanggil untuk meminta otak supaya mengawal anda untuk melawat laman blog ini lagi?

    Followers