Penafian

Semua entri dalam laman blog ini adalah luahan jiwa dan raga semata-mata, tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meninggal dunia. Entri di dalam blog ini tidak sesuai untuk bahan rujukan rasmi dan pihak kami tidak bertanggungjawab di atas apa-apa kejadian tembak-menembak, sepak terajang dan tendang-menendang di atas penggunaan bahan dalam laman blog ini. Harap maklum.
Selamat Datang kepada kepimpinan baru MPP UiTM Perak

- Logo MPP UiTM -

Tahniah kepada yang telah berjaya menerajui kepimpinan yang sekian lama menjadi tanda-tanya sudah pun diketahui tanpa ada syak wasangka lagi.. Mungkin sidang media akan dilaksanakan tidak lama lagi untuk mempekenalkan kepada semua warga kampus.

Sepertinya, kepimpinan kali ini sedikit-sebanyak dilihat dapat memberikan hala tuju yang 'baru' dalam pengurusan dan gaya hidup pelajar di UiTM. Jangan hanya pentingkan diri sendiri dengan pangkat dan jawatan, dan mengambil segala keistimewaan sebagai seorang wakil pelajar tetapi kerjaannya.. NAN HADOW..

Seharusnya, pihak MPP itu sendiri perlu membuat satu majlis mempekenalkan warga tampuk pemerintahan yang baru supaya pelajar dapat berkenal-kenalan dan seterusnya mengeratkan ikatan silaturahim antara pelajar dan MPP.

Terangkan kepada semua, apakah fungsi-fungsi MPP, apakah yang dapat MPP lakukan dan seharusnya MPP dapat membuat satu majlis DIALOG bersama pelajar supaya dapat mendengar rintihan dan luahan rasa semua pelajar.. dan tugas utama MPP untuk membawanya ke pihak atasan amat diharapkan.

Apapun, tahniah kepada YAB kerana telah menduduki tangga teratas kepimpinan dan berharap dapat mengotakan apa yang di kata.

p/s: Tak sabar nak tengok peti cadangan YAB tu.. tak sabar nak tulis macam2..
2 komentar | edit post
Reaksi anda: 
Demam pilihanraya


0 komentar | edit post
Reaksi anda: 
e-Voting.... Pilihanraya yang tidak telus..

Diam tidak diam, kita sudahpun melangkah ke tahun baru 2010 dan tentunya akan membawa rahmat dan berkat dari Ilahi.. Masa berlalu, muka-muka kepimpinan jua bertukar..


Tiba masa untuk pilihanraya Kampus UiTM yang baru.. Seperti yang sedia maklum, penamaan calon sudah berlaku hari ini dan 6 orang akan bertanding untuk mewakili kawasan Fakulti Pengurusan dan Teknologi Pejabat.


Tapi bukan fasal calon yang aku ingin perkataan. Tapi mengenai langkah KPT menggunakan sistem e-Voting untuk memudahkan sistem pengiraan undi dan mendapat keputusan segera (instant result).


Yang pastinya ini adalah sistem buatan manusia yang menggunakan teknologi terkini, pastinya boleh ditukar dan boleh dimanipulasi dan digodam..


Ketelusan dalam sesuatu pilihanraya bergantung kepada sistem pengiraan yang dilakukan, sama ada manual atau automatis.. dan yang pastinya, pengiraan secara manual dan tradisional dilihat sebagai satu cara yang penuh efektif tetapi tidak effisien.


Ya.. tidak effisien.. memang itu hakikatnya kerana undi terpaksa dikira satu persatu, tanpa ada syakwasangka kerana disaksikan oleh wakil dan calon yang bertanding. Lambat dan memenatkan tetapi keputusannya sangat tepat dan telus..


Jika menggunakan komputer, keputusan boleh dipertikaikan dan sepertinya nama dan data pengundi jua dapat dikenalpasti dan bercanggah dengan etika dan prinsip "UNDI ADALAH RAHSIA".


Pabila kita renung kembali, pabila menggunakan sistem elektronik yang semestinya boleh ditukar, diubah dan dibaikpulih, maka keputusan juga boleh ditukar, diubah dan dibaikpulih.


Ditukar - jika pemenang adalah pembangkang

Diubah - jika pemenang adalah pembangkang

Dibaikpulih - jika pemenang adalah pembangkang


Maka... semua pemenang adalah kerajaan. Meriah bukan.. maka tidak perlu untuk kita keluar mengundi bukan?


Sebagai contoh.. UiTM Perak jua menggunakan sistem e-Voting dan pemenang yang lepas adalah pemenang yang tidak disangka-sangka. Dijangka menang lain, lain pula yang naik takhta... Maka sistem ini jua yang dipersalahkan..


Mungkin pihak UiTM Perak sendiri telah memilih bakal MPP awal-awal lagi untuk mengelakkan 'kekecohan' jika yang menang nanti bukan dari golongan yang pro-uitm tetapi pembangkang. Mana kita tahu ?.. Mungkin jua keputusan telah diubah.. Siapa tahu.. Mungkin jua keputusan sudahpun dibaik pulih. Siapa tahu.. Hanya pihak yang melakukan yang tahu dan ALLAH yang maha esa.


Aku ini sebagai pelajar di UiTM ini hanya berharap tiada penyelewengan dan konsep PECAH AMANAH dan KRONISME dalam pemilihan MPP kerana ini akan menghancurkan UiTM itu sendiri.. Pembangkang tidak semestinya memberontak untuk dapatkan apa yang mereka mahu dari UiTM..


Diharapkan.. MPP yang baru ini dapat memberikan satu perubahan yang baik dan baharu dalam memastikan UiTM ditangga yang tinggi dalam dunia pendidikan di MALAYSIA
0 komentar | edit post
Reaksi anda: 
Maxis Broadband.. Babi, tak beradab, sial dan sebagainya
Babi, tak beradab, sial dan sebagainya... Itu saja yang boleh aku katakan pabila Maxis dengan biadabnya menukar pakej Maxis Broadband kepada Data Usage... bukan kepada penggunaan bulanan.. Itu yang pastinya.

Sebagai contoh, aku sendiri telah menggunakan Maxis Broadband dan membayar RM 99 sebulan dengan kelajuan 3.6 mbps. Tiada masalah dengan kelajuan tetapi pabila telah mencapai had penggunaan (3gb) kelajuan akan diperlahankan...

Tetapi kini, RM 99 adalah untuk 3 gb sahaja.. bukan sebulan ya.. Pabila mencapai 3gb, secara automatis, internet akan dipotong dan tidak dapat digunakan. Jika ingin membeli had kredit yang lebih banyak adalah

RM 18 untuk 500mb dan RM 28 untuk 1gb.
Wah wah.. inilah yang dikatakan sebagai memakan duit haram....
Tahniah.. pegi saja ke CYBERCAFE.. RM 1.50 je sejam..
3 komentar | edit post
Reaksi anda: 
Melayu perlu bangga ada bangsa MEREMPIT?.. kata hikmah FARID KAMIL



Kalau anda semua menonton rancangan TERJAH pada malam isnin.. anda akan melihat kebodohan dan keHANJENGAN si Farid Kamil yang agak tersentap pabila filem baru beliau ditapis dan dipotong lebih daripada 60% dari cerita asal. Apa kes?


Yang penting, si Farid Kamil yang menjadi pengarah filem REMP-IT V3 (yang ditukar judulnya kepada V3: Samseng Jalanan) yang hanya berkata dengan sentapnya:


"Saya rasa bahagian yang dipotong itu tidak ada adegan yang yang bukan-bukan seperti aksi mat rempit yang melakukan aksi seperti WILLY, WEKANG, dan aksi berbahaya yang lain"


"Kita sepatutnya berbangga dengan aksi begitu kerana MELAYU boleh buat aksi begitu"


(Kata-kata telah diolah daripada perkataan asal)


Berbangga dengan mat rempit?


Berbangga dengan aksi mat rempit?


Berbangga dengan jumlah dan kuantiti mat rempit yang eksiden?


Berbangga dengan jumlah dan kuantiti mat rempit yang MATI?


Berbangga jika kawan dan ahli keluarga anda mati kerana merempit?


Kenapa kita perlu bangga dengan semua ini.. Apa kejadahnya semua ini? Inilah bangsa yang tidak bertamadun, terlalu bangga kepada perkaya yang negatif semata-mata..


Itulah hakikatnya, yang buruk bertambah buruk, yang pandai pun menjadi bodoh... apatah lagi yang sudah sedia ada bodoh.


Penerbit filem Malaysia, sepertinya membuat filem untuk DUIT, DUIT dan DUIT.. seterusnya HIBURAN, HIBURAN dan HIBURAN.. manalah rakyat kita nak bertamadun.


Bukan mahu mengagungkan filem luar, tetapi itulah hakikatnya.. Filem luar dihasilkan dengan objektif yang pelbagai iaitu..


  • Hiburan

  • Keuntungan

  • Kualiti

  • Matlamat yang hendak disampaikan

  • Nilai kemanusiaan

  • Nilai murni

  • Untuk mendapat anugerah...

Semua elemen ini digarapkan dalam satu filem yang membuatkan semua elemen tersebut "masuk" dalam kehidupan kita akhirnya kita tertanya-tanya dan tersebut-sebut.


Bukan menjadi seperti David Teo, yang menerbitkan filem nisbahnya 1:9, Kualiti : Hiburan


Kenapa tidak dilakukan seperti ini.. Nilai kualiti dan nilai hiburan seimbang.. Bukan tidak boleh jual filem yang berkualiti dan berhiburan sekali gus.


Contoh yang terbaik, filem Cicakman, yang mempunyai kesan khas yang baik, juga dapat dijual dengan penuh warna-warni..


Jadi, jangan jadikan filem di Malaysia hanya sekadar sebagai hiburan dan sebagai "untuk jualan semata"


Fikirkan...

0 komentar | edit post
Reaksi anda: 
Layout Baru!!!!
Ha ini lah dia hasil pencarian untuk beberapa ketika.. Pencarian laman template yang meriah....Sedang mencari, terjumpa layout yang cantik ini..

MERAH MENYALA... tapi galak mata memandang bukan.

Apapun.. semua komen dialukan dengan hematnya.. Makasih ya kesemuanya di atas sokongan padu..
0 komentar | edit post
Reaksi anda: 
Aku masih LELAKI !... Ahakz..
Sepertinya memang tidak disangkal lagi aku memang masih lelaki.. Jasadnya masih seorang lelaki, hanya perwatakannya yang berubah.. Tapi ciri2 seorang lelaki masih bertakhta disebalik kepondanan yang ku alami...

Aku mengaku aku pondan? YUP.. aku PONDAN.. So WHAT?

Apa yang mahu ku cerita kali ini adalah ciri-ciri seorang lelaki yang masih ada dalam diri ini..

Yang pastinya, aku tidak jua betah mengikuti langkah setiap pondan terlaksana siapnya kerana aku masih mempunyai banyak hormon2 lelaki.. Hanya perwatakan saja, tingkah laku saja yang menjadi tontonan umum ya..

Owkey, gini lah.

Perbandingan pondan terlaksana siap dengan aku ini..

Atas meja mekap...
Pondan
  1. Moisturizer
  2. Toner
  3. Kapas muka
  4. Tisu
  5. Foundation
  6. Compact Powder
  7. Segala macam jenis mekap
  8. Lotion badan
  9. Deodoran
  10. Wax atau spray
  11. Sikat
  12. Set penjagaan muka
  13. Minyak wangi
Tapi aku.. hanya ada..
  1. Deodoran
  2. Wax rambut
  3. Minyak wangi
  4. Sikat
Ops sikit saja ya.. itu saja yang ada atas meja mekap aku.. Tidak memerlukan masa yang lama untuk bersiap. Hanya 10 min memadai...

Itulah yang aku katakan.. Aku ini lelaki yang simple... AHAKZ....

Lelaki? Hiks
4 komentar | edit post
Reaksi anda: 
Selamat Datang ke Dunia NR
Hye kesemuanya yang berada di hujung talian... Ahakz..

Selamat datang jua Tahun Baru.. sepertinya tidak menyambutnya di mana-mana. Tetapi sangat seronok berada di rumah..

Apa yang terjadi, aku hanya pulang ke Seri Iskandar pada 1 Jan 2009.. Eh dah 2010.

Ya ya.. aku NR sekarang... Dengan dunia yang lebih bebas tanpa halangan pihak yang bertanggungjawab mahupun yang tidak bertanggungjawab.. KANNNNNNN...

Sepertinya.. tahu2 saja lah siapa tidak bertanggungjawab itu kan???

Tentunya, sangat seronok pabila duduk diluar kampus, dengan kehidupan biasa, kehidupan di rumah.. kehidupan rumah yang bertangga.

Mari kita lihat rutin harianku ya...

6:30 - Bangun tido.. jari-jemari pantas menekan butang ON di PETI TV... MHI chu ols
6:45 - Mandi
7:00 - Siap2
7:15 - Tunggu Bas (Ala-ala bekerja chu ols)
7:40 - Sampai kampus

-----

4:15 - Pulang ke rumah.. nonton CUCU BETONG
6:00 - Masak
7:00 - Cinta Balkis
8:00 - Berita (Sambil buat Assignment)
11:00 - Rancangan menarik di TV
12:00 - Tido..

Menarik Bukan??

Tentunya, siapa yang mahu datang.. ini lah addressnya.. Jejanzz Saja ya

35, Persiaran Iskandar Perdana 56
Iskandar Perdana
32610 Bandar Seri Iskandar
Perak Darul Ridzuan


0 komentar | edit post
Reaksi anda: 
  • Jerit-Jerit di Sini

    Adakah rupa baru ini lebih indah, ceria dan membuatkan mata anda terpanggil untuk meminta otak supaya mengawal anda untuk melawat laman blog ini lagi?

    Followers