Penafian

Semua entri dalam laman blog ini adalah luahan jiwa dan raga semata-mata, tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meninggal dunia. Entri di dalam blog ini tidak sesuai untuk bahan rujukan rasmi dan pihak kami tidak bertanggungjawab di atas apa-apa kejadian tembak-menembak, sepak terajang dan tendang-menendang di atas penggunaan bahan dalam laman blog ini. Harap maklum.
Pengumpulan Ahli Persatuan Pondan-Pondan Se-UiTM Perak... Anjuran Unit Kerjaya dan Kaunseling
Tut tut... (telefon berbunyi)

Kak *** - Hello, boleh saya bercakap dengan Muhamad Ridhwan bin Jahidin
Aku - Hrm...
Kak *** - Wan.. Kak *** ni.
Aku - Ha.. Kak ***, kenapa telefon?
Kak *** - Nak maklumkan, En *** nak jumpe.. Shahril sekali...
Aku - Kenapa je En *** nak jumpe?
Kak *** - Tak tahu la akak.
Aku - Bile dia nak jumpe?
Kak *** - Segera la.. esok ker..
Aku - Ok..

Telefon di matikan..

Esoknya...selepas bertungkus-lumus menyiapkan segala tugasan yang tertangguh, aku dan Shahril ke bilik Encik *** seperti yang diarahkan.

Satu surat ala-ala "TYRA MAIL" menerobosi ruang mata kami.. JEMPUTAN KE CERAMAH MEMBINA KEPERIBADIAN PELAJAR CEMERLANG... anjuran Unit Kerjaya dan Kaunseling...

Hrm.. memang dah agak.. sebenarnya itu adalah ceramah yang diadakan khas untuk golongan PONDAN-PONDAN yang terpilih... Ala-ala pengumpulan pondan secara rasmi..

Mana lagi erk UNIVERSITI yang menyokong kegiatan pondan?

UiTM Perak je la kot.. kalau idak.. tak de la nak kumpulkan semua pondan-pondan SECARA RASMI.. Tidak ku sangka juga kerajaan memberikan peruntukan untuk MENGIKTIRAF PONDAN-PONDAN di UiTM Perak... Ini sudah bagus.. Ala-ala PINK TRIANGLE FOUNDATION pula..

UiTM lain?? ade pondan??? memang la ade.. tapi ade tak pengurusan atasan mengumpulkan pondan-pondan secara rasmi dan sah.. UiTM PERAK je yang buat..

Apa pun yang past, golongan pondan di UiTM PERAK di iktiraf.. sampai dijemput secara ekslusif mendengar ceramah. Wah Wah..

Kenapa ya aku bilang sebagai ekslusif? Mahunya tidak.. mahu saja menerima surat terpaksa tandatangan akuan penerimaan surat dan faham dengan isi kandungan surat tersebut..

Ada juga yang mengatakan rasa hampa mereka kerana hanya sebilangan pondan-pondan sahaja yang "DIIKTIRAF", yang lainnya tidak.. HAMPA mereka.. tidak dapat mendengar ceramah secara ekslusif.

Mereka juga menegaskan dan bertanya secara SERIUS, apakah KAYU PENGUKUR untuk mengiktiraf pondan-pondan di UiTM PERAK? Semuanya dirahsiakan.. TOP SECRET.. Kerana segala adik-adik dan pondan-pondan "under development" juga mahukan PENGIKTIRAFAN

Apa yang pasti.. pengumpulan ini diharap dapat mengukuhkan lagi kedudukan PONDAN di UiTM Perak kerana sudah DIIKTIRAF..

p/s : Pengumpulan ahli itu petang ini... nanti saja ceritakan kisahnya..
0 Responses

Post a Comment

Makasih sebab comment ya....

  • Jerit-Jerit di Sini

    Adakah rupa baru ini lebih indah, ceria dan membuatkan mata anda terpanggil untuk meminta otak supaya mengawal anda untuk melawat laman blog ini lagi?

    Followers