Penafian

Semua entri dalam laman blog ini adalah luahan jiwa dan raga semata-mata, tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meninggal dunia. Entri di dalam blog ini tidak sesuai untuk bahan rujukan rasmi dan pihak kami tidak bertanggungjawab di atas apa-apa kejadian tembak-menembak, sepak terajang dan tendang-menendang di atas penggunaan bahan dalam laman blog ini. Harap maklum.
Ekonomi... memang menyesakkan dada..
Lama aku merenung buku Ekonomi yang terbentang luas di hadapan mata yang aku hanya mampu untuk menatap halaman demi halaman.. hanya untuk melempiaskan nafsu untuk menatap buku itu sebenarnya.. tapi.. hati ini masih gundah gulana memikirkan masa depan yang aku bincangkan semalam bersama Shahril.

Apa yang paling penting merupakan final xm yang aku akan tempuhi bermula 3hb ini yang akan membuatkan aku gentar... Paper ekonomi merupakan paper pertama.

Pernyataan, hanya beberapa yang bertuah sahaja akan menerima keputusan yang bertuah, yang terkeluar dari mulut Madam Aw membuatkan aku lebih gentar untuk menghadapi paper yang membuatkan semua pelajar OM akan mati.. mati dihempap keputusan yang agak "memberangsangkan"

Tapi.. aku sering kali mencuba untuk menolak pernyataan itu dan seharusnya lebih gigih untuk mengulang kaji pelajaran... Malangnya.. setiap kali mahu mencuba, hanya setan yang akan membuatkan aku berfikir yang bukan-bukan sehinggakan aku tidak langsung punya perasaan untuk menelaah pelajaran.

Itu lah kekuatan kuasa Ekonomi, yang akan membuatkan pelajar semua tidur lena selepas membaca sekurang-kurangnya 3 muka surat.

Barangkali, aku tidak punya cukup iman untuk melepaskan diri dari semua itu.. dan tentunya aku kena berubah, dan mengalami perubahan ketara..

Masalahnya, sempatkah untuk aku melakukannya kedua-duanya sekali.. sekali gus?.. Jawapannya.. kita lihat saja nanti.. keputusannya akan tiba.
1 Response
  1. Syida Shu Says:

    heee , bersabar lahh . examm mmg macam tuh ., same goes with me ! :DD


Post a Comment

Makasih sebab comment ya....

  • Jerit-Jerit di Sini

    Adakah rupa baru ini lebih indah, ceria dan membuatkan mata anda terpanggil untuk meminta otak supaya mengawal anda untuk melawat laman blog ini lagi?

    Followers