Penafian

Semua entri dalam laman blog ini adalah luahan jiwa dan raga semata-mata, tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meninggal dunia. Entri di dalam blog ini tidak sesuai untuk bahan rujukan rasmi dan pihak kami tidak bertanggungjawab di atas apa-apa kejadian tembak-menembak, sepak terajang dan tendang-menendang di atas penggunaan bahan dalam laman blog ini. Harap maklum.
Memulakan langkah baru? Entahla.. Mungkin belum bersedia sepenuhnya
Aku bangkit dari tidur yang aku kira nyenyak jua ya malam tadi dengan satu sedutan udara yang nyaman.  Mengucapkan Alhamdullillah kepada ilahi di atas rahmat yang diberikan kepada aku.  Aku hari ini bangun seperti menjadi orang lain persis bukan saja diriku yang sebenar.  Persis punya transformasi yang akan menyelubungi hidup ini.

Ya.. betul.. Aku perlu memulakan langkah baru.. Tapi bagaimana pula caranya.. kerna langkah yang sebelum ini pun aku sudah terbiasa dengan jejaknya,jalannya,likunya dan macam2 pancaroba tapi kadangkala aku memikirkan kerna dengan langkah ini juga munculnya liku dan macam2 pancaroba.. MUHASABAH DIRI sebentar.

Aku tidak tahu dari mana datangnya kuasa untuk aku menaip bait-bait kata dan dihantar kepada penerimanya

Aku:  Hye H******

Si Dia:  Hye Wan

Aku:  Kenalke sape ni?

Si Dia:  Umur 21 tahun, berkulit cerah,berkaca mata,bersaiz medium,amik diploma kat UiTM... Lupa tinggal kat mana..

Aku:  Salah, saya dah tak berkaca mata,bukan medium lagi tapi large,cerah? rasenya dah gelap dah, Umur 20 sebab harijadi lama lagi.  Hehe. Awak buat ape? Dah makan ker?

Si Dia:  Ye la salah... ntah2 awak yang saja tipu.  Baru kul 11 lebih... sarapan dah la.  Baru je bangun dari tidur, awak yang kejutkan saya. Thanks sangat. hu hu awak wat pe? Cuti?

Aku:  Aah cuti, dah stat keje kat tuisyen centre, awak buat ape erk sekarang? Degree erk?

Si Dia:  Yup Degree in Medical.. Baru je lulu
s exam, lega.  Bila nak belanja saya makan? Hehe. Awak duk mane skrang?

Aku: Duk PJ la. Duit pun tengah kontang ni. Oo lepas ni ade title doctor la ni.  Awak buat kat mane erk?

Si Dia:  UKM.  Same la kite tak de duit.  Bape la
me cuti?

Aku: 6 Julai dah stat class. Awak buat ape je cuti 

Si Dia:  Duk umah je, makan tido n tengok tv

Aku:  Saye nak tanye satu soalan leh

Si Dia:  Tengok la kalau saya leh jawab

Aku:  Awak sayang saya lagi tak?

Si Dia:  Awak ni.. Suka n sayang macam kawan! Nape tanye cam tu?

Aku:  Saje

Si Dia:  Motif

Aku:  Awak single kan (Aku tak tahu kenapa aku leh tanye die cam ni)

Si Dia:  X, Couple dah, dengan orang biasa je tapi cukup la saya happy. Awak single ke or ade budak UiTM dah cuit hati awak.

Ops... banyak lagi sms perbualan antara aku dengan si dia.. Hurm. yang pasti kenangan bersama dengan die walaupun tak sampai sebulan (ntah, aku pun kadang2 tidak punya daya ingatan yang kuat) sukar untuk aku lupakan kerana dia adalah cinta pertama aku.  (Dia adalah Humaira Jasme)
Ya.. aku perlu memulakan langkah baru.. tapi aku masih belum bersedia.. Yang penting. niat itu memang sudah tersemat ya.. Pelik bukan..

Insya allah, aku mungkin dapat memulakan langkah baru itu..


3 Responses

  1. sedeyy kowttt..mek bley bygkn nokk


  2. Sudah la Yab.. ko tak follow aku pun...


Post a Comment

Makasih sebab comment ya....

  • Jerit-Jerit di Sini

    Adakah rupa baru ini lebih indah, ceria dan membuatkan mata anda terpanggil untuk meminta otak supaya mengawal anda untuk melawat laman blog ini lagi?

    Followers