Penafian

Semua entri dalam laman blog ini adalah luahan jiwa dan raga semata-mata, tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meninggal dunia. Entri di dalam blog ini tidak sesuai untuk bahan rujukan rasmi dan pihak kami tidak bertanggungjawab di atas apa-apa kejadian tembak-menembak, sepak terajang dan tendang-menendang di atas penggunaan bahan dalam laman blog ini. Harap maklum.
Ada apa dengan BAHASAKU
Aku jua tidak mengerti kenapa saja ada jua yang mempertikaikan bahasa yang aku gunakan dalam penulisan blog dan juga pabila komunikasi dengan rakan-rakan melalui YM, Myspace atau apa saja yang menggunakan teks.

Adakah bahasa yang aku gunakan sukar di baca atau sukar difahami? Setahu aku, bahasa yang aku gunakan ialah bahasa Melayu yang telah dicampur dengan bahasa nusantara. Walaupun aku tidak menggunakan bahasa Melayu standard, mereka di luar sana sangat memahami jua bahasa yang aku gunakan.

Gaya penulisanku memang sebegini pabila jari-jemari menari-nari di atas papan kekunci untuk menaip pos-pos di dalam blog. Mungkin gaya bahasaku yang membuat orang yang membacanya tidak memahami apakah yang aku ingin sampaikan, kerna aku juga tidak mahu orang lain memahami cerita sebenar dan memang aku sengaja memperbelitkan ayat serta frasa tersebut supaya sukar difahami.

Aku juga tahu bila sepatutnya aku menggunakan bahasa Melayu yang standard. Aku ini bukanlah perosak bahasa seperti yang engkau katakan kepada aku tempoh hari kerana bahasa yang aku gunakan lebih tinggi tarafnya daripada bahasa pasar yang lebih merengsakan pabila menusuk ke telinga. Aku harap kamu faham ya...
0 Responses

Post a Comment

Makasih sebab comment ya....

  • Jerit-Jerit di Sini

    Adakah rupa baru ini lebih indah, ceria dan membuatkan mata anda terpanggil untuk meminta otak supaya mengawal anda untuk melawat laman blog ini lagi?

    Followers