Penafian

Semua entri dalam laman blog ini adalah luahan jiwa dan raga semata-mata, tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meninggal dunia. Entri di dalam blog ini tidak sesuai untuk bahan rujukan rasmi dan pihak kami tidak bertanggungjawab di atas apa-apa kejadian tembak-menembak, sepak terajang dan tendang-menendang di atas penggunaan bahan dalam laman blog ini. Harap maklum.
Akhirnya tamat persengketaan ini.. Sigh**

Tatkala aku menyinggah di blog teman2, aku terharu dengan satu post yang berkaitan dengan ibu. Sungguh bangga aku katakan, persengketaan aku dengan mama telah berakhir 2 minggu yang lalu. Huh lega.. lebih kurang 4 bulan juga tidak bicara ya.. akhirnya persengketaan ini hilang begitu saja tanpa ada pertumpahan darah.

Credit juga kepada Que kerana dia juga yang menjadi pemangkin semangat untuk aku memulakan langkah untuk menghubungi beliau.

Penceritaan dengan ringkas..

Aku: Hello, mama cal semula.

Mama: (Memanggil) Ape je?

Aku: Kene hantar plumber datang, sebab paip bocor, flexible host tu dah spray.. Kene tuka baru. (Puas juga la aku menerangkan)

Mama: Nanti mama balik tengok.

Aku: Ma......

Mama: (Terus menjawab) Duit-duit tak de.. Pandai erk call mintak duit..

Aku dan Ibuku: Siti Rohani binti Said (631207-10-****) Saje nak tunjuk aku hafal no IC mama aku tau...

Itu la naluri seorang ibu. Memang tahu dengan kerenah anak-anaknya. Tahu-tahu aja aku mahu meminta wang daripada sang ibu itu. Terer sungguh. Tapi aku tetap berbangga dengan ibuku kerna masih lagi memahami anak-anaknya.

Terima kasih juga kepada paip yang telah bocor itu kerana telah mengembalikan kebahagiaan aku dengan ibuku terchenta itu...

Akhirnya, hari Jumaat yang lalu, kami (Aku, Mama, Syiqin dan Que) tekah berkunjung ke Tesco untuk membeli barang keperluan rumah yang sudah lama habis untuk rumah bujangku.. Melengkapi semua peralatan yang telah tiada dan rumah bujangku seperti bernafas kembali..

Betul kata Chip... sanyangi ibu anda..
2 Responses

  1. Betul kata Chip... sanyangi ibu anda. <---- choret dari http://hasiib90.blogspot.com


Post a Comment

Makasih sebab comment ya....

  • Jerit-Jerit di Sini

    Adakah rupa baru ini lebih indah, ceria dan membuatkan mata anda terpanggil untuk meminta otak supaya mengawal anda untuk melawat laman blog ini lagi?

    Followers