Penafian

Semua entri dalam laman blog ini adalah luahan jiwa dan raga semata-mata, tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meninggal dunia. Entri di dalam blog ini tidak sesuai untuk bahan rujukan rasmi dan pihak kami tidak bertanggungjawab di atas apa-apa kejadian tembak-menembak, sepak terajang dan tendang-menendang di atas penggunaan bahan dalam laman blog ini. Harap maklum.
Pilihanmu... Mutiara atau kaca..
Mutiara... tetap bercahaya, cahayanya menerobos ke ruang minda. Semakin digilap semakin bersinar.. Sinarnya membuatkan kita teruja.. Tidak seperti manik yang cahayanya tidak sedikitpun menarik perhatian.. bahkan makin digilap..makin malap pula cahaya... Itulah sifat manik...

Bagaimana ya... kisah manik dan juga mutiara..

Yang mana kamu rasa pilihan kamu.. ingin menjadi mutiara atau manik ya.. Mungkin saja Mutiara yang semakin hari digilap, semakin memantulkan cahaya menerobos ruang kornea. Atau menjadi sang manik...

Tapi... tanpa kita sedari, kita terkadang bertukar kepada manik tanpa kita sedari. Itulah lumrah manusia. Hanya leka dengan permainan duniawi.. Bertukar sifat jua kita tidak sedari kapankah terjadi.

Apapun.. sentiasa jualah menjadi sang mutiara dari berangan mahu menjadi sang manik yang tidak berguna.. walau kita terkadang menjadi sang manik... cepatlah sedar dari kesilapan..dan kembali kepada jalan yang asal..
edit post
Reaksi anda: 
0 Responses

Post a Comment

Makasih sebab comment ya....

  • Jerit-Jerit di Sini

    Adakah rupa baru ini lebih indah, ceria dan membuatkan mata anda terpanggil untuk meminta otak supaya mengawal anda untuk melawat laman blog ini lagi?

    Followers