Penafian

Semua entri dalam laman blog ini adalah luahan jiwa dan raga semata-mata, tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meninggal dunia. Entri di dalam blog ini tidak sesuai untuk bahan rujukan rasmi dan pihak kami tidak bertanggungjawab di atas apa-apa kejadian tembak-menembak, sepak terajang dan tendang-menendang di atas penggunaan bahan dalam laman blog ini. Harap maklum.
Hari Penat Sedunia




Argh.. lenguh-lenguh, sakit-sakit badan sedang melanda diri ini.

Berpuasa di kala hari pertama kuliah di minggu yang ke tujuh ini memang memenatkan. Dengan perjalanan waktu yang amat perlahan membuatkan aku dehidrasi sementara menunggu waktu berbuka puasa. Dehidrasi di kala musim hujan? Ya... apatah lagi di musim panas kan?.... Rasa tak sanggup untuk menanggung beban cuaca di Bandar Seri Iskandar ini yang memang terkenal dengan rasa panas bahangnya.

Apa yang membuatkan aku penat sekali?

Ntah juga.. rasanya biasa saja tetapi penangan puasa itu yang bisa menjadi tajuk kepada entri kali ini. Hanya perjalanan hidup pada hari isnin yang biasa. Hanya menambah sedikit tugasan yang perlu di lakukan.

8:00- Kelas OE. Membincangkan event.. yang pastinya aku merupakan orang yang paling penting

10:00 - Berjalan ke Unit Korporat berkenaan dengan banner Event aku nanti

10:20 - Ke bilik Puan Hazlina... berborak itu dan ini

11:00 - Kembali ke dalam kelas yang amat membuatkan aku menguap beberapa kali, Public Speaking

1:00 - Kembali ke bilik, selesaikan banner, kertas kerja, borang TPP dan sebagainya.

2:00 - Ke office OM, menaip surat, borang event dan berlari-lari mencari En. Shefek. Berjumpa juga dengan En. Azmi, consult pasal event dan kertas kerja.

4:00 - Kembali ke kelas juga amat mengantuk.. Mandarin

6:00 - Kelas sudah tamat, masa untuk melonggarkan Tie... berjalan menuju ke Bazar Ramadhan.. Penuh padat..

6:40 - Ke Kafe Pasir Salak, membeli makanan, sambil bernegosiasi bersama D**** J**** berkenaan dengan Sponsorship. Berborak panjang pula di telefon.

7:15 - Berjalan pulang ke bilik dan akhirnya terlupa untuk membeli Air minuman yang agak manis yang membuatkan aku lebih dehidrasi.

7:30 - Mandi dan sebagainya... berbuka puasa...

9:00 - Sudah melangkah ke katil terchenta... kerana terlalu penat...

Bunyinya memang padat sungguh jadual waktu aku aku saban hari. Memang itu saja yang aku perlu lakukan demi tugas dan pelajaran. Semoga penat aku pada hari ini akan membuahkan hasil yang berlipat kali ganda di masa depan...

Insya Allah...
0 Responses

Post a Comment

Makasih sebab comment ya....

  • Jerit-Jerit di Sini

    Adakah rupa baru ini lebih indah, ceria dan membuatkan mata anda terpanggil untuk meminta otak supaya mengawal anda untuk melawat laman blog ini lagi?

    Followers