Penafian

Semua entri dalam laman blog ini adalah luahan jiwa dan raga semata-mata, tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meninggal dunia. Entri di dalam blog ini tidak sesuai untuk bahan rujukan rasmi dan pihak kami tidak bertanggungjawab di atas apa-apa kejadian tembak-menembak, sepak terajang dan tendang-menendang di atas penggunaan bahan dalam laman blog ini. Harap maklum.
Kekecewaan kesinoniman kehidupanku 2
Akhirnya.. aku terpaksa kembali mengepos nada-nada sedih.. tidak lagi dengan nada-nada riang seperti selalu.. kerana pintu hatiku kini, hampir tertutup untuk menulis.. walau terkadang masih ada ruang kecil untuk aku menarikan jari jemari di atas papan kekunci.

Apa yang terjadi, sepertinya salah aku sendiri, kerana jari-jemari ini yang sungguh gatal menaip sesuatu, membuatkan harapan yang dibina begitu musnah dengan cepat sekali, tidak sempat untuk bernafas sedikitpun.. sudah mati..

Tapi apakan daya, takdir penentu segalanya. Aku sepertinya perlu redha dengan ketentuan ilahi kerana takdir itu yang perlu kita patuhi.. Takdir ini jualah yang menentukan bahawa: Engkau sesungguhnya untukku.. Tapi.. aku bukan untuk engkau...

Hakikatnya terpaksa aku terima, walau sudah berputik sejak mula lagi, tapi perlu aku menerima adanya.. kerna, jari-jemari inilah yang membawa petaka.. sekali air bah, sekali pantai berubah. sekali jari-jemari menari.. sekali jua perasaan berubah... Begitu mudah perasaan berubah..

Memang mudah.. dari cinta ke benci, dari sayang kepada benci, dari suka kepada benci...

Yang tidak mudah, dari benci kepada suka, dari benci kepada sayang, dari benci kepada cinta.. Memang sukar untuk mengubahnya.

Apapun.. jika ada kesempatan, mari bertemu lagi, mahu mohon maaf seadanya, halal makan minum dan terima kasih atas segalanya.. Sesungguhnya, tidak pernah sekali pun aku berubah hati, hanya untukmu seorang.. Kerana bagiku.. engkaulah pelengkap hidupku..

Jodoh.. datang lah engkau..
0 Responses

Post a Comment

Makasih sebab comment ya....

  • Jerit-Jerit di Sini

    Adakah rupa baru ini lebih indah, ceria dan membuatkan mata anda terpanggil untuk meminta otak supaya mengawal anda untuk melawat laman blog ini lagi?

    Followers