Penafian

Semua entri dalam laman blog ini adalah luahan jiwa dan raga semata-mata, tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meninggal dunia. Entri di dalam blog ini tidak sesuai untuk bahan rujukan rasmi dan pihak kami tidak bertanggungjawab di atas apa-apa kejadian tembak-menembak, sepak terajang dan tendang-menendang di atas penggunaan bahan dalam laman blog ini. Harap maklum.
Ada apa dengan barangan TESCO

Pabila aku ke tesco.. aku akan menjadi konsumer yang paling bijak dalam memilih untuk membeli barangan yang terdapat di sana..

TESCO juga adalah pilihan pertama keluarga kami dan seterusnya adalah GIANT dan seterusnya jua pasar mini di bawah rumah ini.. Bawah RUMAH?? ahakz.

Dan semestinya aku sentiasa untuk membandingkan harga barang dengan GIANT, yang mana lebih murah dan yang mana lebih berkualiti. Tapi, apakan daya, kebanyakan harga kesemuanya dimenangi oleh TESCO. yang sentiasa lebih murah aku kira.

Apa pun hari ini, aku akan mempromosikan barangan berjenama tesco.. Tecso Choice dan Tesco Value.

Sepertinya.. aku memang akan memilih Tesco Choice dari Tesco Value kerana Tesco Choice lebih berkualiti setanding jenama terkemuka negara.. Mari kita lihat.. apa perbezaannya ya..


Tesco Value merupakan barang keperluan asas dengan harga terendah di pasaran.. Selalunya harga Tesco memang lebih murah dari Giant dan pasaraya lain yang mempunyai Brand sendiri seperti Carrefour dan sebagainya.

Selalunya aku akan menggunakan barangan dari range ini seperti minyak, gula, garam, tepung, tepung jagung dan sewaktu dengannya.

Kualiti barangan asas ini hampir sama dengan barangan asas dengan jenama lain.. contohnya.. Tepung cap Tesco dengan Tepung cap Sauh, ape perbezaannya? Hargannya saja..

Contoh lain, Gula cap tesco dengan gula cap CSR.. ape pula beza nya.. Betulkan?

Tapi.. barangan lain yang dikeluarkan dengan jenama Tesco Value seperti nuget, hotdog, barangan masakan yang lain, aku lebih gemar dengan jenama Tesco Choice.. kerana kualitinya lebih baik dan setanding kualiti jenama terkemuka..


Barangan dari rangkaian Tesco Choice merupakan barang pengganti kepada jenama lain yang mempunyai kualiti hampir sama dengan jenama terkemuka.

Contoh barangan, chocomalt (Milo), nugget (ayamas, ayamadu dan sebagainya), hotdog (ramli), dan pelbagai lagi barangan dari barang masakan serta barang keperluan rumah.. Segalanya ada.. tanpa syak wasangka..

Kebanyakkan barang harian di rumah aku ini menggunakan jenama tesco Choice, dari nugget, hotdog, pencuci lantai, pencuci tandas, sabun mandi.. (shampoo tidak ya).

Anda boleh cuba gunakan dan rasa sendiri kehebatan kualitinya... Memang setanding dengan jenama lain.

Tapi, ada juga barangan yang tidak menepati citarasa aku sendiri seperti barang masakan, such as kicap, sos dan sebagainya.. aku lebih senang menggunakan trusted brand aku sendiri..

Seterusnya..



Rangkaian Tesco Finest pula adalah rangkaian barangan import yang diimport khas oleh tesco. Barangan import ini harganya lebih murah (murah sedikit) dari harga barangan import berjenama antarabangsa.

Barangan yang aku beli di bawah rangkaian ini adalah minyak zaitun, spegethi dan barangan import lain kalau ada yang berkenan mahu membeli..

Semestinya, rangkaian ini dapat menggantikan jenama antarabangsa yang agak mahal harganya berbanding dengan harga tesco.. Murah sedikit, walau sedikit, dapat menjimatkan poket anda.

So.. apa lagi, marilah kita sama-sama menggunakan barangan tesco ini..kerana harganya lebih murah dan berpatutan, setanding dengan jenama terkemuka..

TESCO.. untuk anda dan keluarga... for you and your family..
2 Responses
  1. Unknown Says:

    kau promote tesco dapat komisyen ke?


  2. ala.. aku cakap ape yang aku rase je.. sebab ade mulut2 miang.. "beli barang tesco je ke.. dah miskin sangat ker"..

    boleh tak cam tu


Post a Comment

Makasih sebab comment ya....

  • Jerit-Jerit di Sini

    Adakah rupa baru ini lebih indah, ceria dan membuatkan mata anda terpanggil untuk meminta otak supaya mengawal anda untuk melawat laman blog ini lagi?

    Followers