Penafian

Semua entri dalam laman blog ini adalah luahan jiwa dan raga semata-mata, tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meninggal dunia. Entri di dalam blog ini tidak sesuai untuk bahan rujukan rasmi dan pihak kami tidak bertanggungjawab di atas apa-apa kejadian tembak-menembak, sepak terajang dan tendang-menendang di atas penggunaan bahan dalam laman blog ini. Harap maklum.
Kenapa perlu datang dan pergi...
Kadang kala aku teringat bait-bait lagu.. Lagu yang sangat popular ketikanya aku masih hangat bercinta..

Cinta.. cerita tentang meninggalkan dan ditinggalkan.

Itu lah yang aku rasakan. Rasa lama berulang kembali tatkala aku gembira menjalani hidup yang penuh dengan pancaroba dan dugaan.. Aku tempuh dengan keberanian yang teguh. Tapi keberanian itu luntur sama sekali pada hari yang kau datang, datang untuk menyakiti hati ini..

Perlukah kau datang hanya untuk menyakiti hati ini atau kau rindu sama aku? Aku tahu kamu mahu jua meratapi pemergian diri ini dan segala macam gokyah dan kata dusta serta nista.. Aku tidak pernah percaya dengan kata-kata itu, kerana kamu yang meninggalkanku terkapai-kapai dalam kelemasan....

Tapi rasa pedih itu hilang sekejap cuma, hanya sekapan aku meratapi, nasib rakan seperjuangan memahami diri ini, sambil memberikan semangat.. tapi aku mahukan kamu yang memberi semangat kepadaku... bukan orang lain.. tapi kau telah pergi jauh dari diriku..

Teruskan perjuangan.. itu yang perlu aku lakukan... Chayok...
0 Responses

Post a Comment

Makasih sebab comment ya....

  • Jerit-Jerit di Sini

    Adakah rupa baru ini lebih indah, ceria dan membuatkan mata anda terpanggil untuk meminta otak supaya mengawal anda untuk melawat laman blog ini lagi?

    Followers