Penafian

Semua entri dalam laman blog ini adalah luahan jiwa dan raga semata-mata, tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meninggal dunia. Entri di dalam blog ini tidak sesuai untuk bahan rujukan rasmi dan pihak kami tidak bertanggungjawab di atas apa-apa kejadian tembak-menembak, sepak terajang dan tendang-menendang di atas penggunaan bahan dalam laman blog ini. Harap maklum.
Gurauan: Perlu kena pada tempatnya..



Terkadang aku terfikir, kerana apa aku ini semakin sentitive, tidak dapat menerima gurauan melampau itu.. tetapi perlu diingat... gurauan perlu kena pada tempatnya..

Tidak perlu bergurau dengan nada yang cukup buas pabila di tempat kerja yang mengamalkan profesionalisme yang tinggi dan juga integriti yang cukup membanggakan.. Semua tempat curah bakti jua ku kira begitu tanpa ada syak wasangka lagi.. Mungkin kalian boleh senaraikan tempat kerja mana yang hanya mendapat gaji dengan bergelak ketawa sambil bergurau..

Bagaimana mahu meningkatkan productiviti.. Hurm... (Susah budak yang dah belaja management ni)

Bergurau itu boleh untuk mengurangkan stress.. tapi perlu kene pada saat dan ketikanya.. jangan waktu serius di bawak bergurau.. jika malang nasib badan.. bertumbuk la ia.. turunlah productivity syarikat.. kuranglah sales, kuranglah perkhidmatan dan sebagainya..

Itu yang cuba aku tekankan di sini.. Jika kita sentiasa berhemah dalam dunia pekerjaan ini, maka kita jua akan ceria, akan mendapat apa yang dikatakan sebagai "Job Satisfaction" pabila kesemua keperluan kita dikecapi.. mahu pun bergaji rendah... asalkan halal dan anda berpuas hati dengan pekerjaan anda, walau dengan kata lain ENJOY Bekerja.. itu tidak menjadi hal..

Jika gaji banyak jua, mungkin tidak menjamin apa2 bukan.. tetapi yang penting kita enjoy... Tapi berkata tentang enjoy semasa bekerja ini, ini pula yang dikaitkan dengan gurauan dan usikan tadi... Nah.. ini lah yang aku katakan, pabila gurauan itu tidak kena pada tempatnya, maka, kepuasan bekerja itu akan berkurangan..

Maka, akhir bicara, perlulah kita berhati-hati ketika bergurau, bukan semua orang boleh menerima gurauan anda. Jadi , berguraulah secara berhemah..

Cheer..
edit post
Reaksi anda: 
2 Responses
  1. Afzainizam Says:

    ┌─┐ ─┐
    │▒│ /▒/
    │▒│/▒/
    │▒ /▒/─┬─┐
    │▒│▒|▒│▒│
    ┌┴─┴─┐-┘─┘
    │▒┌──┘▒▒▒│
    └┐▒▒▒▒▒▒
    └┐▒▒▒▒┌
    Peace no war...
    Selamatkan Palestin.. Tanggungjawab Yang Wajib Ditunaikan ... Selamatkan Gaza!
    Ratusan ribu rakyat Palestin berada di ambang kebuluran..

    Misi KeAmanan dari kami…
    http://firestartingautomobil.blogspot.com
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

    Semoga kami menerima respon yang baik dari kamu…. Thanks againt…


  2. Afzainizam Says:

    Bukan kacang sebarang kacang.
    Kacang melilit si kayu jati.
    Bukan datang sebarang datang.
    Datang membawa hajat di hati.

    Anak raja main congkak,
    Main congkak punya pelan ,
    Boleh saya tumpang bertanya,
    salam dihulur tanda persahabatan,

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    WELCOME—WELCOME-- WELCOME
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    WELCOME.WORLDCUP  
    ╔══╦══╗╔╦══╗  
    ╚═╗║╔╗║║║╔╗║    
    ╔═╝║║║║║║║║║ 
    ║╔═╣║║║║║║║║    
    ║╚═╣╚╝║║║╚╝║    
    ╚══╩══╝╚╩══╝
    SAY.NO.JUDI.BOLA
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    WELCOME-- WELCOME-- WELCOME
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

    Salam kunjungan salam ziarah…. Thanks kerana berkongsi story pada kami. Salam sebuah persahabatan salam satu perkenalan dari blog kami... Moga kami mendapat maklum balas dan respont yang baik dari blog anda...


Post a Comment

Makasih sebab comment ya....

  • Jerit-Jerit di Sini

    Adakah rupa baru ini lebih indah, ceria dan membuatkan mata anda terpanggil untuk meminta otak supaya mengawal anda untuk melawat laman blog ini lagi?

    Followers