Penafian

Semua entri dalam laman blog ini adalah luahan jiwa dan raga semata-mata, tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meninggal dunia. Entri di dalam blog ini tidak sesuai untuk bahan rujukan rasmi dan pihak kami tidak bertanggungjawab di atas apa-apa kejadian tembak-menembak, sepak terajang dan tendang-menendang di atas penggunaan bahan dalam laman blog ini. Harap maklum.
Ibu adalah segalanya : Jangan Jadi seorang yang TAK SEDAR DEK UNTONG
Sejak kita lahir itu.. siapa yang melahirkan kita.. Ibu bukan.. post ini hanya berikutan kepada hari IBU minggu hadapan..

Itu lah IBU...panggilan apa pun yang kamu rasa.. MAMA, UMI, EMAK, dan sebagainya.. baik buruk.. itulah yang melahirkan.. tidak ada apa yang dapat memisahkan kamu dengan ibumu..

Maka.. ini lah yang aku katakan, tidak perlu di jadikan isu.. jika ibu itu jahat.. tidak perlu di patuhi.. Tidak ada di dalam mana-mana nas dalam Quran Al Karim yang berkata seperti itu..

Sejahat mana ibu itu.. sebaik mana ibu itu.. walau apakah bentuk ibu itu.. itu lah ibu yang melahirkan kamu.. tidak dapat dinafikan. Ibu itu jua yang mengendong kamu 9 bulan... yang membesarkan kamu.. memberi kamu susunya dari badannya... tidak kira kuat atau lemah.. Yang memberikan kamu rezeki yang datangnya dari tuhan.. walau tidak banyak.. kita sebagai anak perlu untuk menghargainya.

Jangan kamu sesekali berbicara terhadap tanggungjawab.... jangan pertikai tanggungjawab ibumu.. kamu hanya perlu memikirkan tanggungjawab kamu sebagai seorang anak.. Laksanakan tanggungjawab kamu sebagai seorang anak dengan baik...

Tidak perlu berkira dengan ibumu... Segalanya perlu dikira.. mahu dengan jari.. mahu dengan kalkulator atau apapun alat kiraan.. Kerana, kelahiran kamu ke dunia fana ini walau dengan apa pun caranya, tidak pernah dikira oleh ibumu itu...

Tidak perlu menyesali kelahiran kamu... Kerana itu kehendak tuhan.. Pemberian rezeki olehnya dan rahmatnya sentiasa mencurah.

Maka hargailah ibumu itu....
edit post
Reaksi anda: 
0 Responses

Post a Comment

Makasih sebab comment ya....

  • Jerit-Jerit di Sini

    Adakah rupa baru ini lebih indah, ceria dan membuatkan mata anda terpanggil untuk meminta otak supaya mengawal anda untuk melawat laman blog ini lagi?

    Followers