Penafian

Semua entri dalam laman blog ini adalah luahan jiwa dan raga semata-mata, tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meninggal dunia. Entri di dalam blog ini tidak sesuai untuk bahan rujukan rasmi dan pihak kami tidak bertanggungjawab di atas apa-apa kejadian tembak-menembak, sepak terajang dan tendang-menendang di atas penggunaan bahan dalam laman blog ini. Harap maklum.
Hari raya hari mulia...
Sudah beberapa hari aku tidak menjengah laman blog ini dan thanks juga kepada mereka yang suka-suki mengunjungi laman blog ini untuk membaca entri- entry yang aku log kan.

Banyak juga penceritaan yang perlu aku ceritakan. Juga kisah berlari-lari ke Stesen Keretapi untuk mendapatkan tren. Sungguh hanjing bus pengantara itu yang menunggu sehingga penuh baru mahu jalan. So.. apakan daya.. hanya tiba di stesen 5 minit sebelum tren mulai bergerak menuju ke destinasi..

Apa jua yang terjadi, selamat juga tiba di Kuala Lumpur terchenta setelah berhempas-pulas di dalam tren selama 3 jam *hanya tuhan dan aku saja yang tahu...

Seperti biasa, aku akan singgah di Tropicana, mengunjungi makcik dan anak beranak serta suami, memberikan sebalang kuih raya yang aku bikin 2 minggu sebelumnya dan esokknya, aku terbang pula ke Sentul untuk persiapan raya di sana pula.

Macam biasalah.... mama akan memasak rendang 3 hari sebelum raya.. Mesra katanya.. memang diakui, rasanya memang agak sedap selepas dibiarkan 3 hari selepas memasaknya.. Persiapan yang ala kadar saja seperti tahun sebelumnya.

Petang raya (hari ini) aku dan mama serta syikin telah mengunjungi kubur arwah yang telah tiada. Kalau dulu, aku dan keluarga akan menziarahinya pada pagi raya, tapi bermula tahun lepas, kami mengunjungi petang raya. Untuk mengelakan kesesakan katenye.

Yang penting, aku telah "memaksa" untuk pergi ke Jalan TAR untuk membeli belah, mana tau ade benda yang perlu dibeli. Ngeee:D...

Esok, perancangannya, selepas sembahyang raya, kami sekeluarga akan pulang ke Seremban. Moga tidak seperti tahun lepas ya.... *hanya aku dan keluarga saja yang tahu...

Chao
0 Responses

Post a Comment

Makasih sebab comment ya....

  • Jerit-Jerit di Sini

    Adakah rupa baru ini lebih indah, ceria dan membuatkan mata anda terpanggil untuk meminta otak supaya mengawal anda untuk melawat laman blog ini lagi?

    Followers