Penafian

Semua entri dalam laman blog ini adalah luahan jiwa dan raga semata-mata, tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meninggal dunia. Entri di dalam blog ini tidak sesuai untuk bahan rujukan rasmi dan pihak kami tidak bertanggungjawab di atas apa-apa kejadian tembak-menembak, sepak terajang dan tendang-menendang di atas penggunaan bahan dalam laman blog ini. Harap maklum.
Blog: Sudah lama juga aku menceburinya...
Diam tak diam, aku sudah lama juga berblog ya... dari tahun 2006 sehinggalah sekarang.. Tapi keaktifan itu terkadang tidak konsistant.. kadang aktif melampau.. kadang senyap sunyi tanpa berita.

Aku mula berblog menggunakan friendster.. hanya mencoretkan apa yang berlaku saban hari di Mama Chops Papa Grill, tempat aku bekerja.. Masih lagi menggunakan bahasa yang sama.. Bahasa Kucarkacirku.. gaya ini juga yang aku gunakan sampai sekarang.. Memang ada yang mempertikaikan kenapa tidak menggunakan bahasa yang standard... jawabnya senang saja.. aku masih menggunakan bahasa Melayu.. tidak bahasa asing.. hanya untuk mempertabatkan bahasa kebangsaan walau tatabahasanya agak kucar-kacir.

Aku berkenalan dengan seorang yang aktif dalam dunia blog ini.. walau sekarang hilang entah ke mana.. tidak dapat dihubungi... namanya Shah... dan mempunyai laman blognya sendiri.. menggunakan domain sendiri iaitu chubbychubba. Aku menumpang laman blognya dan setupkan Wordpress diatasnya.. di situ lah bermulanya aku berblog menggunakan Wordpress..

Pabila konflik mula berlaku, laman blog aku telah ditutup kerana tidak sehaluan lagi. Maka.. aku pun mula menyepi dan hilang sebentar dari dunia blog ini...

Awal 2007, aku mula memasuki firma telekomunikasi, aku kerjanya hanyalah kerani pengurusan.. Semestinya aku dihidangkan dengan koneksi antara jaring sepanjang masa. Aku mulai mengepos entry-entry di dalam myspace. Tapi apakan daya.. pihak pengurusan mengganggap aku tidak melakukan kerja kerana terlalu asyik dengan myspace.. lalu di sekat koneksi ke laman myspace...

Agak sedih ya di situ... tetapi.. waktu itulah aku beralih kepada Blogspot.. dan menggunakan alamat reezwanblog.blogspot.com. Aku suka saja mengentri apa-apa yang berlaku di pejabat. Sungguh enak ya... entry demi entry aku lakukan dan akhirnya aku melangkah ke UiTM ini... Senyap sunyi lah sebentar laman blog ini.

Pabila aku berada di UiTM, keaktifan aku berblog hanya bermula pada akhir semester 1 dan kala itu, aku terlupa apakah kata kunci blog aku itu.. So.. apa lagi.. terpaksa aku membuka laman blog baru seperti yang anda lihat sekarang.. Lalu aku transferkan segalanya dari laman lama ke laman baru...

Diam tak diam.. sudah post yang 107 aku coretkan menggunakan alamat baru.. memang meriahkan?

So.. keep it up.. kate orang puteh..
0 Responses

Post a Comment

Makasih sebab comment ya....

  • Jerit-Jerit di Sini

    Adakah rupa baru ini lebih indah, ceria dan membuatkan mata anda terpanggil untuk meminta otak supaya mengawal anda untuk melawat laman blog ini lagi?

    Followers