Penafian

Semua entri dalam laman blog ini adalah luahan jiwa dan raga semata-mata, tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meninggal dunia. Entri di dalam blog ini tidak sesuai untuk bahan rujukan rasmi dan pihak kami tidak bertanggungjawab di atas apa-apa kejadian tembak-menembak, sepak terajang dan tendang-menendang di atas penggunaan bahan dalam laman blog ini. Harap maklum.
Latihan Praktikal di Fakulti Perakaunan

Eh eh.. dah minggu praktikal. Itulah yang aku rasakan pabila sampai saat-saat aku memulakan latihan praktikal walaupun hanya seminggu.

Fakulti Perakaunan. Nak kata best, best jugak la sebab dapat jumpe shuk, kaled, uzey (yang gay itu) dan semua warga Fakulti Perakaunan.

Ok lah.. Mari kita lihat apa yang telah aku lakukan semasa di Fakulti Perakaunan.

Hari pertama: Lapor diri dengan Encik Azman, jumpe dengan Kak Ti, amik punch card dan punch untuk pertama kali. 7.57 ya.. 3 min lagi sebelum jam itu bernyanyi.

Tugas pertama, apa ya.. hurm.. menghantar dokumen ke HEA.

Seterusnya, check punch card, tengok la sapa yang lambat dan rekodkan. Filing tidak dilupakan, tugas itu tidak akan terlepas dari pandangan mata pelajar praktikal.

Apa lagi ya.. perkara menarik: hurm. tak de ape2 kot. Semuanya berjalan seperti biasa

Banyak juga yang aku pelajari semasa berada di Fakulti Perakaunan. Surat menyurat jangan la cerita, filing dan sebagainya.

Yang bestnya, hari Khamis dan Jumaat, Kak Ti pula bercuti kerana ada hal dan MC. Wah wah, aku pula yang jadi Kak Ti. Penat juga ya jadi Kak Ti, dengan En. Azman, Encik Zool, lecturer lain yang meminta pertolongan, surat menyurat..

Lenguh bahu katanya.. panggilan telefon juga agak tidak berhenti.

Apa pun memang seronok bekerja di Fakulti Perakaunan. Encik Azman memang baik, Kak Ti pun banyak membantu, Lecturer memang seronok dan semuanya pun baik.

Agak sayu juga la pabila meninggalkan tempat curah bakti itu.. Huwaaaaaa ;(

2 Responses
  1. The Lulu Says:

    fakulti perakaunan mmg yg terbaek


  2. Shukri Sahut Says:

    saya amat bersetuju dengan apa yang dikatakan oleh Puan Ana Farhana....


Post a Comment

Makasih sebab comment ya....

  • Jerit-Jerit di Sini

    Adakah rupa baru ini lebih indah, ceria dan membuatkan mata anda terpanggil untuk meminta otak supaya mengawal anda untuk melawat laman blog ini lagi?

    Followers