Penafian

Semua entri dalam laman blog ini adalah luahan jiwa dan raga semata-mata, tiada kena mengena dengan hidup mahupun yang telah meninggal dunia. Entri di dalam blog ini tidak sesuai untuk bahan rujukan rasmi dan pihak kami tidak bertanggungjawab di atas apa-apa kejadian tembak-menembak, sepak terajang dan tendang-menendang di atas penggunaan bahan dalam laman blog ini. Harap maklum.
Hati.. mungkinkah ia tulus.....
Udah berdekat lama rasanya aku tidak memposting dan entah kenapa laman ini kurasakan sepi kiranya seperti padang jarak bayangan mahsuri mahupun laman perang di singapura.

Erm.. Hati?

Bicara tentang hati ya.. apa yang bisa dibicara kan.. Mungkin jua dengan kehadiran Filem Sejarah Hati Malaya bikin aku menyelongkar ketulusan hati seorang insan.

Bila janji terlukis indah
Usah lagu kau buru cinta
Aku serahkan hati asmaraku
Kini bebas hati bersatu

Sedikit bait-bait lagu dendangan Siti Nurhaliza..

Hati kita ini ditentukan oleh kita sendiri.. bukan orang lain bukan sesiapa tetapi kita aja ya.. Jika kita mahu putih hati.. maka bersih jua hati itu dan jikalau mahu hitam hati itu… jelek jua ya..

Tapi kamu harus ingat hati yang putih mahu di jadi hitam cukup mudah… persis pakaian putih mahu di kotorin hanya calitkan sedikit lumpur.. dan mahu di bersih hati yang kotor itu cukup sukar dan perlukan usaha.. dan persis kain yang dicalit lumpur tadi.. mahu di bersih perlu di sental dan di rendam lantas di berus sehingga bersih.. Sukar kan..

Konklusinya jaga hati ya supaya tidak hitam. lebih baik ianya putih bersih.. semoga mendapat manfaat dengan hati yang bersih. Jiwa akan lebih tenang dengan hati yang tiada calitan lumpur.
Dunia akan lebih ceria tanpa hasad dengki dan amarah yang tidak dapat dikawal akibat hati yang tidak bersih.

Owh hati…
edit post
Reaksi anda: 
0 Responses

Post a Comment

Makasih sebab comment ya....

  • Jerit-Jerit di Sini

    Adakah rupa baru ini lebih indah, ceria dan membuatkan mata anda terpanggil untuk meminta otak supaya mengawal anda untuk melawat laman blog ini lagi?

    Followers